Gigi Anda Berlubang? Usah Risau ini Cara Mudahnya.. Amalkan..


Gigi Anda Berlubang? Usah Risau ini Cara Mudahnya.. Amalkan.. – Terdapat kepercayaan umum bahawa apabila seseorang mencapai rongga yang satu-satunya cara untuk membaikinya atau mengurangkan kerosakan gigi adalah dengan mengisi dengan bahan sintetik. Walau bagaimanapun, menurut kajian yg dilakukan, rongga boleh dicegah dan malah sembuh dengan pemakanan yang betul. Sebagai contoh, menurut sebuah kajian baru yg disiarkan dalam jurnal perubatan British, hampir semua rongga kanak2 yg mempunyai diet tanpa bijirin dan dimakan vitamin D sembuh dalam tempoh beberapa minggu...

-Menurut Persatuan Amerika gigi berlubang berlaku apabila makanan yang mengandungi karbohidrat sentiasa ditinggalkan pada gigi. Bakteria yg hidup di dalam mulut kemudian menggunakan karbohidrat ini untuk menghasilkan satu asid yg dari semasa ke semasa memusnahkan enamel gigi. Persatuan Amerika adalah betul, tetapi mereka hanya akan memaklumkan kepada rakyat 1 4 perkara-perkara yang boleh menyumbang kepada rongga. 3 merupakan faktor utama dalam menyumbang kepada kerosakan gigi dan mereka: kekurangan lemak larut, tinggi penggunaan makanan asid phytic dan kekurangan pengambilan mineral...

Selain harian kebersihan mulut, Terdapat beberapa cara semulajadi untuk membantu mengurangkan & menyembuhkan rongga tanpa perlu mendapatkan mereka dipenuhi. Perlu diingat bahawa jika gigi yang terus menyusahkan anda, anda benar2 harus melihat doktor gigi, ubat semula jadi pasti boleh membantu, tetapi jika ia telah terlalu jauh, anda mungkin perlu seorang profesional...

gigi berlubang

Gigi Berlubang Inilah 5 Cara Mengatasinya

Berikut adalah di antara orang-orang yang terbaik untuk mencuba:

5. minyak menarik
-Gigi dikenali berliang dan seperti SPAN, mengandungi bahagian-bahagian yang menolak nutrien ke permukaan enamel. Ambil perhatian bahawa ini hanya berlaku jika pemakanan yang baik yang terdapat di dalam badan, jika tidak, ia boleh memberikan menyatakan sebaliknya dan tarik dalam toksin ke dalam gigi. Minyak kelapa mempunyai keupayaan untuk mengurangkan betul-betul melalui plak dan gigi memberikan sifat-sifat anti-bakteria. Dengan “minyak menarik” – swishing minyak kelapa dalam mulut – ia boleh membantu menterbalikkan aliran toksin dan tarik bakteria daripada gigi. Ini akan membawa kepada pengukuhan gigi dan rongga kerja penyembuhan. Gigi Berlubang Cara Mengatasinya


4. Pengambilan makanan kaya nutrien dan minuman tenusu mentah
-Mengamalkan diet sihat menyumbang untuk membantu mengurangkan rongga dan membantu dalam penyembuhan mereka. Makan makanan yang mengandungi vitamin K2, vitamin D3, kalsium, fosforus, magnesium dan vitamin fat-soluble adalah cara yang baik untuk mengekalkan kekuatan gigi dan sihat.
Ia juga disyorkan bahawa memakan mentah tenusu boleh membantu dalam penyembuhan rongga bayaran kerja lebih masa. Pelbagai kajian menunjukkan diproses tenusu mempunyai faedah yang TIDAK atau sangat sedikit. Saya secara peribadi percaya bahawa susu adalah untuk anak lembu dan bukan untuk kegunaan manusia.


3. Elakkan makanan dengan asid Phytic
-Ditemui dalam bijirin, biji benih, kacang dan kekacang, asid phytic Bilakah boleh dimakan boleh merosakkan kerja Kesihatan mulut. Ia menghalang mineral yang diperlukan untuk mengekalkan gigi yang sihat. Asid itu sendiri mencipta menjejaskan bertentangan dengan larut lesap mineral daripada tulang-tulang dan gigi anda. Dengan mengelakkan konsumsi yang tinggi daripada sebarang makanan yang mengandungi asid phytic, boleh membawa kepada rongga penyembuhan dan simpan gigi kuat kerja.
Ambil perhatian; Perlu diingat bahawa benih dan kekacang adalah satu bahagian penting dalam mana-mana diet sihat dan kandungan asid phytic amat berbeza antara tumbuh-tumbuhan bergantung kepada jenis biji, keadaan alam sekitar, kualiti iklim dan tanih.


2. Mineralized gunakan ubat gigi 
-Salah satu cara yang lebih mahal untuk mengubati rongga, bertukar keluar mana-mana ubat gigi semasa bagi satu mineralized. Memberus gigi dengan ubat gigi mineralized akan membantu untuk mengisi melindungi rongga kerana ia menyembuhkan dirinya sepanjang masa. Ada juga resipi ringkas yang boleh didapati dalam talian membuat gigi buatan sendiri yang mineralized bagi orang-orang yang mahu menjimatkan wang. Rutin biasa kebersihan mulut dengan ubat gigi mineralized akan memutihkan gigi, menyimpan bakteria jauhnya, dan menyembuhkan rongga.

-Ambil perhatian; Fluoridated ubat gigi ini juga amat penting bagi mengelakkan untuk gigi sihat. Digabungkan fluorida pendedahan daripada semua sumber air, makanan, ubat gigi, mulut bilas atau produk lain, seperti TEH-menyumbang kepada enamel fluorosis.


1. Mengurangkan pengambilan gula
-Gula boleh menjadi berbahaya jika dimakan dalam jumlah yang tinggi bersama-sama dengan rutin kebersihan mulut yang lemah. Ia boleh membawa kepada kerosakan gigi dan lain-lain masalah kesihatan gigi. Bertukar keluar gula madu mentah dan sirap maple minuman jus berhati-hati untuk mengelakkan pembentukan rongga pada masa hadapan.

Sumber: http://positivemed.com/2014/09/30/heal-cavities-naturally/
loading...
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment