Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema dan Psoriasis Pada Bayi


Ekzema : Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema dan Psoriasis | Ekzema oh ekzema, carian keyword tentang ekzema di uncle GoogLe sebanyak 549,000 results ( 0. 68 seconds ) dekat sini kita perhatikan bahawasanya ramai dikalangan kita atau bayi kita mengalami ekzemakan, betul kan? Kalau tak mana orang cari keyword ekzema ni. Ekzema atau dikenali psoriasis ini terjadi kepada bayi. Ekzema ialah kondisi kulit yang kering dan gatal yang di sesuatu masa mengakibatkan lebih kurang 15 dan 20 peratus kanak-kanak atau bayi. Ekzema selalu ternampak buat pertama kali sebelum anak berusia dua tahun. Berita baik ialah kebanyakan kanak-kanak atau bayi yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan, tetapi boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai seperti ubat-ubatan atau petua orang dulu-dulu.


Krim Mujarab

 artikel berkaitan :  

Inilah 20 Manfaat Yang Ramai Tak TAHU Tentang Vicks VapoRub

PETUA -- Ramai Tak Tahu Kegunaan Listerine Selain Berkumur, Pasti Anda Akan  Terkejut


Dari pengalaman saya sendirilah, anak pertama saya tiada masalah kulit atau ekzema, tetapi anak saya nombor dua yang bernama Rahman mengalami masalah kulit seperti ekzema. Semasa anak saya berumu 5 bulan, ia mula menampakkan penyakit kulit Ekzema mula tumbuh di kedua kakinya. Jadi sebagai ibu, saya faham mungkin faktor permakanan saya, sebab ketika itu Rahman masih menyusu dada. Ekzema pada anak saya ni tumbuh seperti cendawan, adakalanya tumbuh adakalanya hilang. Ketika anak saya mula membesar dan boleh di beri makan seperti bubur, saya dapati bila saya campurkan telur dan masakan yang beramuankan telur memang ekzema akan naik tumbuh seperti cendawan selepas hujan. Kesian tengok tergaru-garu sampai nak tidur pun susah, kita orang dewasa pun bila di gigit nyamuk pun bising. Memang kesian adakalanya Rahman garu sampai berdarah dan dekat lipatan kakinya seperti dihiris pisau, almaklumlah kuku bayikan tajam kalau lambat dipotong habis kulit bercalar. Kesian bila tengok si Rahman ni, saya tak sampai hati nak kongsikan gambar ketika ekzema tumbuh dikakinya, saya hanya mampu kongsikan gambar ekzema sudah kering sahaja. Jangan salah faham apabila anda melihat seseorang yang kulitnya menggerutu atau menebal. Jangan pula rasa risau atau jijik kerana mungkin orang yang anda lihat menderita sakit psoriasis. Penyakit ini bukanlah penyakit berjangkit yang boleh anda dapat apabila membuat sentuhan dengan mereka.



Punca Penyakit Kulit Ekzema

Banyak pendapat mengatakan penyakit ini berpunca dari genetik, ada juga mengatakan ketika ibu mengadung suka minum susu soya. Selain itu ada juga berpunca dari :
  • infeksi
  • alah kepada beberapa jenis ubatan kimia
  • mengalami tekanan
  • cuaca yang terlalu panas atau terlalu sejuk
  • perokok atau peminum arak tegar
Namun, pesakit ekzema atau psoriasis sangat bernasib baik kerana penyakit ini tidak menjejaskan hubungan intim antara suami isteri. Begitu juga untuk ibu hamil, anak di dalam kandungan tidak akan mendapat apa-apa kesan  hanya kerana ibunya mengidap psoriasis.

Cara Rawatan Melalui Petua-petua dan semulajadi : 

Bahan yang diperlukan:
1 ruas lengkuas
1 ruas kunyit
Kapur sirih secukupnya

Cara membancuh:
Pertama sekali cuci lengkuas serta kunyit sampai bersih, lalu parut kedua-dua bahan itu.
Selepas itu, campurkan kedua-dua bahan itu serta tambahkan sedikit kapur sirih.
Selepas itu kompres kulit yang terkena ekzema kering dengan air hangat, lantas keringkan dengan tuala bersih yang lembut...

Seterusnya sapukan ramuan telah di buat tadi secara rata pada kulit yang terkena ekzema, seterus balut dengan memakai pembalut agar tidak terkena air dan sabun.
Ganti secara rutin 2 kali sehari dengan ramuan yang baru.

Nota:
untuk anda pesakit ekzema, sebaiknya elakkan beberapa makanan seperti daging, telur dan ikan. Kerana makanan itu boleh menimbulkan rasa gatal yang tidak tertanggung. Sebaiknya perbanyakkan pengambilan makanan seperti sayur-sayuran, buah-buahan, tahu, tempe & susu.


 Memperkenalkan Produk Terlaris dan Mujarab iaitu BEDAK ASMAK !!


Cara paling mudah dan senang adalah dengan menggunakan krim ekzema ini. Namanya Bedak Asmak, bedak asmak dihasilkan dari tanah liat putih kaolin berkualiti tinggi, telah terbukti membantu merawat pelbagai masalah kulit termasuklah ekzema, psoriasis, ruam, kudis, campak, kurap, panau, gatal, jerawat dan lain-lain. Gunakan selalu untuk dapatkan kulit yang lebih cantik dan cerah. Ianya selamat, suci dan semulajadi – sehinggakan boleh dimakan untuk merawat cirit-birit, gastrik dan gout.

Yang paling menarik bedak ini mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit. Haaaa jangan main dengan produk ini.
Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit,mengelakkan kedutan,menghilangkan jerawat,melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus. Nah!! tengok bagi nak cantik pun boleh pakai bedak asmak ni.. boleh glow-glow kan wajah gitu...
**Boleh dimakan untuk masalah Cirit-birit dan gout.Selamat dan suci.**
***Teksturnya lebih halus,mudah serap,dan sejuk bila dipakai.***


Cara Pakai Bedak Asmak untuk penyakit kulit :

Pakai bedak ini di bahagian yang bermasalah. Sapukan pagi selepas mandi, malam sebelum tidur dan seberapa banyak kali dalam sehari untuk dapatkan kesan maksima.
Untuk kesan yang lebih cepat,selepas 2 jam sapu,bersihkan dengan air yang bersih,dan sapu lagi. Ulang seberapa banyak kali di peringkat awal mencuba Bedak Asma' dan rasai perubahan yang ketara .

Bedak ni memang mujarab, banyak testimoni ada saya kongsikan, bukan apa takut anda tak caya saya dah pakai untuk anak saya memang jadi, malah bukan untuk ekzema jer, boleh guna untuk ruam, gatal-gatal, kurap dan banyak lagilah jenis penyakit kulit ni..









Harga memang murah tak payah takut, tengok harga ni..

 

Sekiranya adna berminat untuk mencuba sendiri dan ingin menjadi agent produk ini bolehlah anda hubungi terus link di bawah ini :


Talian Hotline HQ : 019 - 970 8897

website rasmi: http://mham.com.my/

Instagram : mham.sdnbhd

Facebook page bedak sejuk :

2. Penawar Ekzema Mujarab Terkini


Album Testimonial Bedak Asmak page Penawar Ruam Pada Bayi Klik DISINI


Minyak Herba Asmak HQ
https://www.facebook.com/minyakherbaasmamujarabsdnbhd/


VIDEO Menarik Pasti anda terkejut dengan Bedak Ini Bukan Sahaja Untuk Bayi digunakan.. Jom  tonton

loading...
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

9 comments:

  1. pernah dengar.. tapi x pernah try.. nak trylah

    ReplyDelete
  2. saya pernah pakai memang menjadi krim ruam ni..jerawat pun boleh..

    ReplyDelete
  3. ada dah kat rumah ..heheh,, rasa nak pakai kat kaki lisa la. sebab akan naik ruam kalau pakai slipar jepun . slipar lain ok pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ek...elergik kat slipar jepun..first time ni..bagus2

      Delete
  4. Nina pun guna bedak asmak ni tuk ekzema anak-anak
    Alhamdulillah... berkesan

    ReplyDelete
  5. Info yg mnarik..

    Ramai yg bt artikel bedak asmak ni..ada contest ke..huhu

    ReplyDelete