Siapa Ada Buasir Wajib Baca! JANGAN BURU-BURU DIBEDAH, 5 RAMUAN DAPUR INI TERBUKTI SEMBUHKAN BUASIR SAMPAI KE AKAR-AKARNYA


Siapa Ada Buasir Wajib Baca! JANGAN BURU-BURU DIBEDAH, 5 RAMUAN DAPUR INI TERBUKTI SEMBUHKAN BUASIR SAMPAI KE AKAR-AKARNYA – Sesiapa yg pernah terkena penyakit buasir, tentu setuju kalau penyakit ini sangat mengganggu. Sebab buasir boleh buat anda dalam kesusahan, siapa ada buasri tahulah seksa dia macam mana kan.. Rasanya yang sakit boleh menimbulkan ketidaknyaman yang bikin anda tersiksa...

Namun jangan galau lagi. Sebab seperti ditulis dari boldsky. com, berikut beberapa rempah-rempah yang ternyata mempunyai manfaat untuk mengubati buasir...

5 RAMUAN DAPUR INI TERBUKTI SEMBUHKAN BUASIR SAMPAI KE AKAR-AKARNYA

PERCAYALAH 5 RAMUAN DAPUR INI TERBUKTI SEMBUHKAN BUASIR SAMPAI KE AKAR-AKARNYA

Campuran halia, madu, limau nipis

-Gabungan ketiga bahan alami ini dengan air hangat mampu mengubati buasiranda dari dalam. Ketiga-tiga mereka kaya bahan semulajadi yang boleh menyembuhkan buasirseperti halia yang tinggi bakal zat anti keradangan dan madu yang boleh meningkatkan sistem kekebalan tubuh untuk menyembuhkan penyakit ini.

Serbuk kunyit

-Kunyit tinggi bakal zat anti bakteria di dalamnya. Bahan-bahan ini boleh membunuh bakteria penyebab buasiryang mengganggu. Oleh kerana itu mengambil serbuk kunyit yang dicampur dengan air panas untuk mengubati buasiranda.

Gaun basil

-Daun basil juga tinggi bakal zat anti keradangan di dalamnya. Minum air rebusan daun basil untuk merawat buasiranda.

Minyak bijan

-Memohon minyak bijan yang sebelumnya sudah dihangatkan pada ruang buasir anda. Hangatnya dapat merilekskan otot-otot yang menegang kerana buasir sehingga kesakitan buasir boleh hilang.

Baking soda

-Baking soda juga mempunyai kesan yang boleh menenangkan bengkak kerana buasir. Sapukan serbuk penaik yang dicampur dengan air di kawasan yang bengkak.
Selain cara alami diatas, memperbanyak minum air untuk menyembuhkan buasir anda. Sebab dehidrasi mampu memburukkan lagi penyakit buasir anda.

Selamat Mencuba!! Silakan Share
loading...
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment